خاچیک

روستایی در دل سهند

خاچیک

روستایی در دل سهند

کاروان سرای زین الدین یزد (رباط زین الدین)

کاروان سرای زین الدین یا رباط زین الدین  از بناهای مربوط به دوره صفوی می باشد این بنا در 60 کیلومتری جاده یزد به کرمان واقع شده است و از جاده 500 متر فاصله دارد ، جالب است بدانید این بنا در گذشته جای استقرار تفنگچیان و نگهابانان بوده است و امروزه با حفظ معماری پیشین آن ، هتل گردشگران در یزد شده است ، 

بار اول که به این کاروان سرا اومدم  فقط به گردشگر های خارجی سرویس ،  امکان بازدید و اقامت میدادند و ما با در بسته رو به رو شدیم ،  اما سال 98 با توجه به شرایط تحریم های سنگین و عدم ورود توریست  و بعد از پیگیری های تلفنی بنده بالاخره موفق شدم به همراه خانواده یک شب اونجا مهمون باشم و از بنا دیدن کنم  .


 در ادامه مطلب عکس و فیلم های بنای تاریخی کاروانسرای زین الدین یزد رو مشاهده میکنید








گور خر ایرانی (گور)  که در معرض خطر انقراض قرار داردو تنها حدود 600 راس از آنها در طبیعت ایران باقی مانده است .














گویند مرا چو زاد مادر 

پستان به دهان گرفتن آموخت


شب ها بر گاهواره من

بیدار نشست و خفتن آموخت


دستم بگرفت و پا به پا برد

تا شیوه راه رفتن آموخت


یک حرف و دو حرف بر زبانم

الفاظ نهاد گفتن آموخت


لبخند نهاد بر لب من

بر غنچه گل شکفتن آموخت


پس هستی من ز هستی اوست

تا هستم وهست دارمش دوست


ویدئو ها ی کاروان سرای زین الدین یزد