خاچیک

روستایی در دل سهند

خاچیک

روستایی در دل سهند

سفر به مشهد مقدس مورخ 1395/12/13

مشهد - اسفند 1395

آغاز سفر از پیشنهاد دوستم حامد شروع شد.

حامد که برا ادای نذری هر ساله به مشهد می رود ، طی تماس تلفنی گفت که قصد زیارت امام رضا (ع) را دارد  و پیشنهاد کرد که من هم با  او همراه شوم.

من هم که ارادت خاصی به ائمه و معصومین علی الخصوص شاه خراسان ، امام رضا(ع) دارم ، با جان و دل پذیرفتم.

این دفعه دومین باری بود که با همراهی حامد به مشهد می رفتم.

سفر به مشهد همیشه حال آدم را خوب می کند. آدم را آرام می کند و از هیاهوی زندگی دنیوی دور ....

حال و هوای حرم وصف کردنی نیست ، دیدنی است ...

باید بود و دید و لمس کرد ...

جاتون خالی بود و نایب الزیاره همه دوستان بودم .


در مقابل پیشنهاد حامد من نیز به او پیشنهاد کردم که بعد از مشهد به قشم برویم. و او نیز قبول کرد.

بعد از گذراندن یک شب و  دو روز در مشهد قصد سفر به قشم را کردیم که بعد از اقدام برای تهیه بلیط متوجه شدیم  در آن تاریخ  از مشهد به مقصد قشم پروازی  وجود ندارد و روزهای بعد  هم به زمان سفر ما نمی خورد.از طرفی خامد نیز در کیش کاری اداری داشت  و بنابراین تصمیم گرفتیم از مشهد به کیش و سپس از آنجا به قشم برویم.به علاوه از طبیعت زیبای جزیره هم لذت ببریم .


در ادامه تصاویری از این سفر را برایتان قرار می دهم.

فرودگاه مهرآباد تهران



بر فراز آسمان تهران و کوه دماوند


در هتل ایران زمین / مشهد 

هتلی تمیز و بسیار مقرون به صرفه .واقعا این هتل در حد تمیزیه هتل درویشی مشهده ولی با قیمتی بسیار ارزان تر !




حیاط  ورودی حرم مطهر - السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا 




این دفعه هم قسمتمون شد  امام رضا (ع) ما رو مهمون کردن و جاتون خالی ناهار رو در حرم مهمان  شدیم.







روز قبل هم که برای صرف ناهار به رستوران راستگو و برای شام هم به رستوران پسران کریم  رفتیم که غذای هردوی آنها بسیار با کیفیت و مناسب بود.

پیشنهاد می کنم که اگر غذای ماهیچه ای و گوشتی دوست دارید از این رستوران ها استفاده  کنید.


در ادامه سفر کیش و قشم را قرار خواهم داد. . . 

شاد و سربلند باشید .... نجف گلی زاده اسفند 1395